fredag 15 oktober 2010

Stravvebuslus

I dag jobbar jag hemifrån på förmiddagen då jag ska till några skolor här i Täby på eftermiddagen. Känns onödigt att åka in till kontoret på Kungsholmen och sen tillbaka bara några timmar senare. Hemskt lyxigt att kunna jobba hemma någon gång ibland!

Stravve har (eller är kanske jag ska skriva) varit superbusig nu på morgonen och gjort skäl för sitt nya smeknamn "Stravvebuslus". Han går in och ut genom kattluckan, kommer in och busknorrar, flyger på någon leksak, knorrar lite, går ut igen. Sen ska han ha uppmärksamhet, går fram och "hotar" att hoppa upp vid tv:n, sätter klorna i lampan ovanför bordet osv. Har liksom inte tid att busa med honom för jag måste ju jobba.

Tror att han letar efter Allan också för att busa med honom men Allan ligger i min säng och sover under täcket. Han har legat där sen jag gick upp vid 8! I dag är det tydligen han som är trött och vill ha sovis, annars brukar det vara Stravve.

2 kommentarer:

  1. Önskar att jag kunde ha en kattlucka på balkongdörren men den har glas hela vägen så det funkar inte. Killarna måste njuta nu av att kunna gå ut och in som dom vill.

    SvaraRadera
  2. Stravve tycker att det är toppen att ha en lucka! Allan är lite mer skeptisk och är mest inne!

    SvaraRadera