tisdag 12 oktober 2010

Lägesrapport

Allan har börjat få päls igen! Det växer på magen så han har blivit alldeles ullig och på ryggen växer det långa svarta hårstrån så det ser ut som "svinborst". Han ser fortfarande tuff ut, som en liten rocker!

Köpte ett nytt schampo för ett tag sen när jag var på Bromma Zoo. Man ska ta i det i torr päls och sen låta det sitta i 5 minuter och därefter tvätta ur med en blöt svamp eller trasa. Jag tror dock att det är enklare att skölja ur det. Men det verkar bra eftersom man slipper ett moment i duschen. Perfekt för Stravve som inte gillar att bada.

Det blev inte så bra när jag badade Allan sist, tror att han var rätt smutsig så jag hade behövt schamponera flera gånger. Stravve börjar också se smutsig ut och båda får tovor. Dessutom fäller i alla fall Stravve nu så då tovar det ännu lättare. Om tid finns i helgen finns risken att båda åker in en sväng i duschen igen (det kommer att vara under höga protester misstänker jag).

Stravve har börjat sova hos mig i sängen igen, myskille! Han har dessutom helt fattat galoppen med kattluckan och blir skitsur när den är låst så att han inte kan gå ut. Vi har den stängd på nätterna och när vi inte är hemma. Så när man stänger den på kvällen när vi ska sova sitter han och slår på luckan och vill gå ut och så blir han supersur för att det är stängt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar