lördag 30 oktober 2010

Big drama!!!

Oj oj oj, vad händelserikt det blev här på morgonen!

Micke och jag satt och kollade på TV, Stravve var ute i buren och Allan inne med oss. Helt plötsligt brakar det till ute i buren, Stravve brukar klättra så det var väl inte så mycket mer med det tyckte jag. Micke tittar och och ropar: "Det är en fågel där ute". Då blev det fart under fötter och tassar kan jag lova. Jag öppnade dörren för att försöka få in Stravve och släppa ut fågeln. Det resulterade så klart i att fågeln flög in i vardagsrummet och Allan försökte ta den.

Micke lyckades få undan katterna, fågeln flög ut i buren, jag lyckades öppna burens dörr och stänga altandörren. Efter en liten stund flög fågeln ut, vad jag tror oskadd. Katterna blev mycket uppspelta men Allan vågade inte riktigt ta fågeln, han blev nog rädd när den rörde sig.

Vi undrade såklart hur fågeln kom in men nu efteråt såg vi en glipa mellan bur och vägg som vi ska försöka täta så detta inte upprepas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar