lördag 11 september 2010

Pälsrapport

Nu är det snart en vecka sen Allan fick sin nya frisyr och vi börjar alla vänja oss vid den tror jag :-) Allan själv tycker nog att det är lite kallt och vill gärna ligga i knä eller hos Stravve. Stravve tycker att Allan är lite skum men verkar acceptera läget.

Vi tycker att pälsen redan börjat växa ut, tar nog inte lång tid tills han är fullpälsad igen ;-)

I dag kommer kanske mamma och pappa hit och hjälper oss att installera en kattlucka som jag köpt. Tanken är att sätta den i altandörren så att katterna kan gå ut till kattgården (och in) själva när vi är hemma. Kattluckan är låsningsbar för jag vill inte att katterna är i kattgården när vi är borta. Hoppas att detta funkar för de vill ju gå in och ut mest hela tiden och nu när det är så kallt får vi extraknäcka som dörrvakter hela tiden och det är lite jobbigt.

Katterna har varit lite lösa i magen ett par dagar nu, säkert beroende på att de får ett annat foder trots att jag fasat in det sakta. Köpte Hills för kastrerade katter men jag ska nog gå tillbaka till Hills indoor då de inte är så överviktiga som vi trott. Pälsen lurar ju en en hel del!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar