fredag 3 september 2010

Naken

Ja, det ska Allan bli på måndag.... Vi får ingen ordning på hans päls, den är så tjock så man kan inte kamma ända in till huden och det tovar sig. Problemet när man ska reda ut tovorna är att Allan vrider sig som en mask och jag är livrädd att skada honom. Tyvärr har han ju fin och lång päls nu men den får ryka. Ringde veterinären i dag och fick tid på måndag, då ska han lejonklippas, får se om de kanske kan spara lite på ryggen.

I går kammade vi katterna, klippte lite tovor på Stravve i armhålorna, han låg still men morrade lite. Allan, ja, han snurrade som en mask. Lite förvånande så hittade vi en fästing på Allan.... Fattar INTE hur det gått till. Det är tre veckor sen de var ute sist och det var på Gotland. Sen dess har de bara varit i kattgården. Fästingen var ganska stor, kanske suttit några dagar till en vecka. Antingen har den krypit runt i hans päls sen Gotland, eller så har vi haft med oss den in när vi varit ute. Konstigt var det i alla fall. Hoppas det inte blir några komplikationer bara.

Nu myser jag och grabbarna hemma, Micke är på kalajs hos en jobbarkompis. Jag har ont i halsen och känner mig hängig, hoppas inte jag blir sjuk igen. Blev sjuk på Gotland och har inte blivit helt bra sen dess och jag vill inte att det kommer en ny förkylning på det.

2 kommentarer:

  1. Så det är dags nu för klippning, jag börjar ge upp med Elliot men kämpar ett tag till. Du får skicka en bild på Allan sedan så jag får se lejonet.

    SvaraRadera
  2. Ja, det går tyvärr inte längre... skulle helst ha honom kvar som pälsboll men läget är ohållbart nu. Lägger ut bilder sen!

    SvaraRadera