måndag 5 december 2011

Nedgång

Här fortsätter bantningen med goda resultat. Snart tre veckor med enbart blötmat har resulterat i att Allan numera väger ca 5,0 kg mot 5,6-5,7 kg när vi startade! Man ser faktiskt att han har blivit smalare! Stravve har gått ner något till 4,6 kg vilket inte är helt nödvändigt så vi bevakar att han inte rasar mer i vikt.

Grabbarna äter nu främst Bozita i varierande smaker, ibland får de en tetra Mjau, men Bozita är godast fast inte alla smaker. Och en smak som var god i dag är kanske inte god i morgon...

De har varit lite hårda i magen men fick lite messmör och nu verkar det funka bättre. Blev dock irriterad när jag ringde till veterinären och pratade med receptionen.... Hon jag pratade med menade att det var så fel att ge dem blötmat och att jag minsann behövde komma dit på foderrådgivning. SUCK! Berättade då bakgrunden och att en av deras VETERINÄRER rekommenderat denna kost. Fick då till svar att det var ju SÅÅÅ konstigt att veterinären inte rekommenderat ett av deras svindyra torrfoder. Suck för den djursjukvårdaren säger jag bara. Ska grabbarna torrisar någon dag per vecka och lite fibrer på maten och messmör vid behov så kanske det ordnar sig med deras maggisar.

2 kommentarer:

  1. Jag köper Bozita från foderbilen för köper man minst 16 st så får man rabatt. Köper oftast 20 st i olika smaker så att jag har en tid fast mina får även torrfoder. Du kanske ska ge lite plackoff på blötmaten så att de inte får tandsten nu när de inte gnager på torrisar?

    SvaraRadera
  2. Har köpt Bozita på Granngården när de hade erbjudande och även på Foderbilen (vilket är allra smidigast, så skönt att få allt hem till dörren!). Grabbarna får torrisar någon gång per vecka fortfarande och kommer nog få det framöver också. Dels som lite godis och dels för att jag tror Allan skulle sakna ihjäl sig annars ;-)

    SvaraRadera