måndag 28 februari 2011

Inbrotts-katt

Ja, i dag hade vi en liten inbrotts-katt här hemma. Jag höll på med middagen, tog en sväng till tvättstugan där frysen står och sen fortsatte jag med matlagningen. Allan var i köket, Stravve var någon annanstans. Allan var väldigt intresserad av tvättstugedörren men det var inget jag tänkte extra på. Sen skulle jag ta en till tur till frysen, detta var ca 15 minuter senare. Döm om min förvåning när Stravve ligger på golvet i tvättstugan och gnager på refillen till Da Bird!!! Han måste ha lyckats smita in när jag var till frysen första svängen, sen har han hoppat upp på en bänk och lyckats ha sönder påsen refillen låg i och sen tagit ut refillen....
Här är påsen, söndersliten och refillen till Da Bird:
Här är Allan som gärna ville leka han med:
Stravve hänger i klösträdet och har precis vaknat och undrar vad vi gör:

1 kommentar:

  1. Den där Stravve är allt en riktigt lurifax! Smög in i tvättstugan utan att du märkte det. Listig som en räv. :-)
    Mamma

    SvaraRadera