tisdag 15 februari 2011

Hämtat paket!

I går kom paketet från Swecat med lite leksaker och vattenfontänen!

Packade upp leksakerna och Da Bird var rolig tyckte katterna! Hade också köpt två råttor som Allan brukar gilla, det är kattmynta i dem. Stravve har aldrig brytt sig i kattmynta, inte en enda gång på 4 år, men i går gick han igång på leksakerna och Allan som älskar kattmynta i vanliga fall blev ju helt crazy. Dessa leksaker är nu förpassade till tvättstugan för vidare transport till förrådet där de får ligga och vädra ur ett tag innan användning... Måste ha varit skitstark kattmynta eller så var de precis nya för så där har ingen av katterna reagerat förut...

Vattenfontänen i keramik var fin, större än jag väntat mig, men verkar lätt att göra rent osv! Katterna var lite skeptiska först, Allan råkade stoppa nosen direkt i där vattnet rinner och sen blev han rädd men jag såg att han drack i morse. Stravve drack efter en stund och verkade nöjd. Ska se om jag kan lyckas ta fram kameran och fota lite och lägga upp lite bilder, det var ju ett tag sen sist!

2 kommentarer:

  1. Du ska se att dom kommer att älska fontänen, mina katter dricker mycket mera vatten nu men det tog Alice några dagar att acceptera fontänen.

    SvaraRadera
  2. De verkade gilla fontänen i morse så jag hoppas att de druckit ordentligt under dagen! Tidigare hade vi ju en variant i plast där vattnet inte rann på riktigt samma sätt.

    SvaraRadera