tisdag 13 juli 2010

HETT

Nu är det inte varmt längre, det är HETT! Det är inte under 25 grader ens på natten, stackars mig och stackars katter. Det finns ingenstans där det svalkar lite förutom om man åker bil eller ligger i vattnet och plaskar. De snackar hela tiden på tv om åska och regn men det verkar inte dyka upp, antar att det blir lagom till fredag eftermiddag när jag äntligen får semester.

Inne (hemma) är det minst 28 grader varmt, i natt orkade jag inte ens försöka sova i sovrummet (minst 30 grader varmt) så det blev en natt på soffan, vilket var jämförelsevis svalt ända tills två katter gärna ville sova hos mig! Men de är så söta så man kan inte köra iväg dem.

Bordsfläkten är just nu min bästa vän, även på jobbet då ventilationen lämpligt nog gått på semester...

Katterna tycker också att det är varmt, de dricker en massa, ger dem även mer blötmat så att de ska få i sig vätska, de ligger mest och vilar där det är som svalast. Tycker dock att de är lite knäppa som inte går ut när det börjar bli svalt, Allan ligger helst uppe där det är varmast och Stravve i soffan. I går försökte jag "tvinga" dem att vara ute och plaska i vattenskålen, men det är ju katter vi talar om så det gick inte så bra. Stravve älskar ju att plaska i vattenskålen men när man får är det ju inget kul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar