måndag 29 november 2010

Kylan är här

Jaha, nu är kylan här... i morse visade termometern -15 grader, fy, detta är inte min favvoårstid....

Stravve vill gärna vara ute i kattgården, han väljer ju själv när han går in och ut i och med kattluckan, mycket praktiskt! Tycker dock att han är ute lite väl länge ibland och kommer in alldeles kall om tassar och öron. Men i dag när det var -10 när han gick ut var han faktiskt snabbt inne igen.

I går gick Allan ut när vi kom hem, han dök direkt ner i största snöhögen innan jag fick tag i honom... Annars vill han helst vara inne för han tycker nog att det är kallt. Vi tänkte att Stravve skulle få gå ut lite också när Allan varit ute. Dum idé. Han sprang det fortaste han kunde till baksidan och jag skyndade efter, han tyckte det var roligt att bli "jagad" och vände snabbt och sprang skitfort till brevlådan, jag efter, katten lägger sig platt mot marken och när jag kommer nära drar han som ett streck till baksidan igen.... Då fick Micke tag i honom, därmed var det slut med utevistelse annat än i kattgården bakom lås och bom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar